Going home

Så er det slut efter seks dage med sol, sommer og temperaturer mellem 22 og 29 grader.

Alle butikkerne er oset gennem op til flere gange og vi har spist ude hver aften – det har endnu ikke været nødvendig at have trøje eller jakke på når vi r gået hjem ved 21 – 22 tiden.

Tirsdag morgen kl. 08:00 bli’r vi hentet af bussen, og kl. 14:15 lander vi Ålborg.

VI SES DERHJEMME

Markedsdag

I dag har vi været på marked i Alcudia – de havde tre typer boder – smykker, bælter/punge og tøj. Efter at have været på stranden og bade, sidder vi lige nu og får en tår kaffe og et glas rødvin, inden vi skal have fundet et sted at spise.

Ugens gang

Grunden til at siden ikke bliver opdatert oftere end den gør er at der ikke sker noget spændende. Vi står op, spiser morgenmad, går til stranden, går i butikker, ligger ved poolen, sidder på terassen og om aftenen går vi ud og spiser. Sådan går den ene dag med den anden. Vedlagt lidt billeder fra lejligheden og fra terassen.

Badedag

Ja, nu er det altså ikke kun idag det er badedag – det har det også været de andre dage, men i dag badede vi i Middelhavet, indtil vi fik det for varmt og tog hjem på terassen.

Torsdag

Så skete det – for første gang fik Gitte det for varmt i solen – kl. 17:15 gav hun op. Vedlagt udsigten fra vores terrasse.

Mallorca

Så er vi i gang med ferien. I dag har det været let skyet og ca. 26 grader. Vi har spadseret lidt og lagt i solen. Nu (kl. 22:30) sidder vi på terrassen med en kop kaffe.

Hjemturen

Vi kom ombord på Norrøna allerede kl. 18:30 og spiste aftensmad mens vi nød de sidste glimt af Tórshavn. Til morgenmad havde vi udsigt til Shetlandsøerne. Det varede en halv time længere end planlagt, da Norrøna pludselig lagde hårdt til bagbord og langsomt sejlede ind mod Shetlandsøerne – det viste sig at vi skulle stå standby indtil der kom en redningshelikopter, en fiskekutter tog vand ind. Vi ankom planmæssigt til Hirtshals kl. 10:00.

Torsdag

Idag vor vi ude på den eneste ø hvor der er fladt nok til at anlægge en startbane. Vi var også ude at køre på de smalleste bjergveje jeg nogensinde har kørt på. Norrøna skulle sejle kl. 21:00, men da alle var kommet i god tid sejlede vi allerede kl 20:30.

Onsdag

Efter et solidt morgenmåltid indledtes dagen med gåtur i Torshavn. Omkring middag kørte vi mod Færøernes næststørste by Klaksvik med næsten 5.000 indbyggere. Vi besøgte også de små øer omkring Klaksvik.

Tirsdag

Gåtur i den gamle by

Formiddagen gik med gåtur i Torshavn – eftermiddagen med køretur på en af de andre øer. Klik på billederne for beskrivelse. Idag har vi haft snevejr og solskin, frost og stille vejr.